Kas ir DPF jeb kvēpu filtrs?
Kvēpu filtrs
DPF ir internacionālais
apzīmējums – Diesel Particular Filter. Latviski to sauc par kvēpu filtru
(dīzeļa cieto daļiņu filtru).
Kvēpu filtrs ir
filtrs, kas iebūvēts dīzeļa autotransportā, lai aizturētu kaitīgo izplūdes gāzu
nonākšanu atmosfērā. Lielai daļai dīzeļu, kas ražoti pēc 2006.gada ir šāds DPF
filtrs. Euro 5 ekoloģiskajam standartam atbilstošam autotransportam, kas tiek
ražots no 2010.gada praktiski visiem ir DPF filtrs.
Galvenokārt tas
kalpo ekoloģiskiem mērķiem, lai saudzētu apkārtējo vidi. Tāds dpf filtrs ir gan
vieglajām automašīnām, gan smagajiem, gan autobusiem, gan jebkura veida
traktortehnikai.
Daudzās Eiropas pilsētās
jau labu laiku ir noteiktas zaļās zonas, kurās var iebraukt tikai ar Euro 4 –
Euro 6 ekoloģiskās kategorijas uzlīmēm. Šādas uzlīmes nozīmē, ka automobilis
atbilst Eiropas emisiju standartam.
DPF filtrs ar
laiku aizsērē. Tāpēc to laiku pa laikam vajadzētu iztīrīt, lai autotransportam
nesamazinās veiktspēja. Otrs variants ir filtra nomaiņa. Bet tas būs ievērojami
dārgāk, un nav nepieciešams. Trešo variantu mēs nemaz negribam izskatīt, tas ir
kvēpu filtra izgriešana, kas ir nelegāla. Un kurš gan grib jaunam auto izgriezt
kvēpu filtru, lai pēc tam saņemtu sodu, labprātīgi piesārņotu vidi, vai zaudētu
iespēju apkalpot auto pie oficiālā dīlera?
Nav vajadzīgs ne
pirkt, ne izgriezt. Ideālākais risinājums – izmazgāt. Un filtrs būs kā jauns.
Ja jums ir problēmas ar kvēpu filtru, piesakieties pa telefonu vai Whatsapp - 26372715.
Vienosimies par laiku, un iztīrīsim. Vieglajiem auto DPF jeb kvēpu filtra tīrīšana aizņem 1h, smagajiem, autobusiem un traktortehnikai – 2h.
Šķiet, ka nepieciešams izmazgāt DPF filtru.
Auto Mercedes E350 universālis (S212). 2012.gada.
Ik pēc 380km slēdzas reģenerācija.
Vai Jūs arī paši ņemat nost no mašīnas?