Kāpēc kvēpu filtru (DPF) nedrīkst izgriezt?
Diemžēl vēl
joprojām ir sastopami autoservisi, kuros aizsērējušu kvēpu filtru iesaka
izgriezt. Nav filtra – nav problēmu. Bet mēs to neiesakām darīt nekādā
gadījumā. Kāpēc jāizgriež, ja var izmazgāt? Izgriešana varbūt vēl skaitās “vecā
skola”, no laikiem, kad nebija iespējas, vai trūka informācijas par kvēpu
filtra mazgāšanu.
Saprotams, ka
izgriešana bija populārāka nekā filtra nomaiņa, jo jauna filtra pirkšana ir diezgan
dārgs pasākums. Bet tagad, kad ir pieejama saudzīga kvēpu filtra mazgāšana, izgriešana
vairs nav aktuāla. Pie tam – kvēpu filtra izgriešana ir aizliegta ar likumu, un
par kvēpu filtra izgriešanu var draudēt naudas sods.
Kādas var būt
problēmas, ja kvēpu filtrs tiek izgriezts?
1. Pie DPF filtra
izgriešanas notiek iejaukšanās mašīnas konstrukcijā un elektronikā. Ja pēc tam
mašīnu piemeklēs kāda cita tehniska problēma, jūs visdrīzāk vairs nevarēsiet aizvest
mašīnu salabot pie oficiālā dīlera, jo būs bijusi iejaukšanās vadības blokā.
2. Automašīnām ar
izgrieztu kvēpu filtru palielinās izmeši, kas ir ļoti kaitīgi dabai, apkārtējai
videi un cilvēka veselībai.
3. Tas ir
aizliegts ar likumu, un par kvēpu filtra izgriešanu var draudēt naudas sods.
Eiropā sodi jau ir ievērojami augsti (Piemēram - Apvienotajā karalistē ap 1000
mārciņas, Polijā pagaidām ap 120 EUR). Tiek rīkoti speciāli reidi, lai
pārbaudītu transportlīdzekļu kvēpu filtrus. Un Latvijā, ja ne šodien, tad rīt
ir sagaidāms tieši tas pats.
Kāpēc bojāt
transporta līdzekli, griezt ārā detaļas, piesārņot apkārtējo vidi, ja kvēpu
filtru var izmazgāt? Filtra tīrīšana aizņem tikai 1h vieglajām automašīnām (cena
120 EUR), un 2-3h autobusiem, smagajām mašīnām un traktortehnikai (cena no 360
EUR – atkarībā no izmēra).
Piesakies bezmaksas konsultācijai pa telefonu vai Whatsapp: 26372715.
Seko mums sociālajos tīklos, lai mēs vienmēr esam viegli sasniedzami!